Op de pagina alles over bestellen vind je informatie over levertijd, verzending, betaalmogelijkheden, spaarsysteem, klantaccount, wensenlijst, retouren en garantie.
BESTELINFORMATIE
TIPS EN VEELGESTELDE VRAGEN
Levertijd artwerk, giclées en losse lijsten op maat
We proberen alles binnen een week klaar te maken en te verzenden, maar soms moet een doek of lijstprofiel uit het buitenland komen en duurt het een paar dagen langer. Gemiddeld kun je er van uitgaan dat je jouw bestelling tussen de 1 en 2 week in huis zult hebben.
Heb je jouw bestelling voor een bepaalde datum nodig laat ons dat dan even weten en we gaan ons best doen dat voor je te realiseren.
Neem contact met me op om te overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Zodra je een bestelling hebt geplaatst gaan we er mee aan de slag en treffen we de voorbereidingen om het klaar te maken in de uitvoering zoals je wenst.
Het klaarmaken van een artwerk
- Het doek of paperartwerk wordt gedrukt bij de kunstdrukker of krijgen we binnen van de kunstenaar zelf.
- We bereiden het spieraam en de omlijsting voor en maken de profielen alvast in de juiste maat
- Zodra het kunstwerk gereed is zetten we het in de lijst.
- Alles wordt nog gecontroleerd en klaargemaakt voor transport.
- Het gaat vervolgens naar de pakketdienst of we zetten het klaar voor als je het zelf af komt halen.
Het klaarmaken van een losse lijst
- Indien het profiel op voorraad is maken we het meteen klaar en verzenden we de lijst binnen enkele dagen.
- Profielen die niet voorradig zijn komen vrijdag's bij ons binnen en maken we zaterdag en maandag op maat. De verzending is dan meestal maandag of dinsdag.
- Onze atelier baklijsten zijn altijd ruim op voorraad in alle kleuren.
Heb je een account aangemaakt, dan kan je daarin altijd de actuele status van je bestelling zien. Klik hier om naar je account te gaan.
Heb je geen account en heb je informatie over je bestelling nodig? Stuur een berichtje via het contactformulier.
We houden je ook per mail op de hoogte van de voortgang van je bestelling.
Jazeker kan dat. We kunnen van veel kunstenaars de giclées, reproducties of artprints leveren.
Als je een bepaald werk van een kunstenaar zoekt dan laat het ons weten en we mailen je de mogelijkheden door.
VERZENDINFORMATIE
VERZENDKOSTEN, AFHALEN EN MEER
Wij sturen met veel plezier pakketten naar Nederland, Duitsland, België en andere landen. Je kunt het land van jouw keuze meteen selecteren bij het afrekenen.
Binnen Nederland:
Vrijwel alle artikelen uit de shop worden gratis verzonden binnen Nederland.
De uitzonderingen zijn: kunstwerken in een extra groot formaat en artikelen beneden de €50.-. Als er verzendkosten op een artikel van toepassing zijn, staat dit meteen al bij het product zelf aangegeven.
Overige landen:
Voor zendingen naar het buitenland geldt dat we altijd verzendkosten rekenen
Hoe vind je jouw verzendtarief?
Stop het artikel van jouw keuze in de winkelwagen en geef land en postcode in. Staat jouw land niet in de lijst, neem dan contact met ons op en we mailen je het actuele verzendtarief door.
Nederland
Voor de meeste pakketten geldt gratis verzending binnen Nederland. Voor extra grote pakketten binnen Nederland komt er een verzendtoeslag bij. Dit staat al meteen aangegeven als je een product wilt bestellen.
België en Duitsland
De tarieven voor België en Duitsland zijn afhankelijk van het pakketformaat. Om het juiste tarief te zien kun je een artikel aan de winkelmand toevoegen en je weet dan meteen wat de verzendkosten zullen gaan zijn.
Bulgarije, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
Verzending van pakketten kan naar elk land binnen Europa en naar Engelena (UK). Maar omdat de verzendkosten nogal uiteenlopen per land en ook afhangen van het pakketformaat geven we je graag vooraf een prijsopgave van de kosten.
Je kunt de bestelling plaatsen met als optie 'prijsopgave vooraf' en we sturen je dan een opgave van de transportmogelijkheden en de bijbehorende verzendtarieven. Daarna kun je beslissen of je de bestelling door wilt laten gaan of niet.
Neem contact met ons op als je meer informatie nodig hebt.
Het is zeker mogelijk de bestelling zelf af te komen halen. Dit is altijd wel op afspraak.
Je haalt het vervolgens af bij de lijstenmakerij van Vorm & Leegte. Wij zijn gevestigd in Zevenhuizen (bij Leek) dat op de grens ligt van Groningen, Friesland en Drenthe. Omdat we aan een doodlopende weg zitten die wat lastig te bereiken is, zullen we je vooraf de route-instructies doormailen. Wij zorgen er voor dat het werk op het afgesproken tijdstip klaarstaat en er iemand voor je aanwezig is.
Wil je jouw bestelling zelf afhalen, dan kun je dit aangeven bij de verzendopties op de afrekenpagina.
Het verzenden van pakketten heeft altijd impact op het milieu. We proberen de impact tot een minimum te beperken door de volgende maatregelen:
- Bestaat je bestelling uit meerdere artikelen zullen we dit als één pakket verzenden
- We kiezen er bij verpakking en vulling voor om materialen zoveel mogelijk te hergebruiken
- Waar dit niet mogelijk is, wordt er bij voorkeur gekozen voor materialen die biologisch afbreekbaar zijn (helaas kunnen we nog niet om het bubbeltjesplastic heen, om jouw kunstwerk goed te beschermen).
BETAALMOGELIJKHEDEN
DE AFREKENMOGELIJKHEDEN
Betalen bij Vorm & Leegte kan op de volgende manieren:
- via iDEAL
- via Creditcard
- via Apple Pay
- via Trustly
- via Bancontact
- via KBC / CBC
- via Belfius
- via IDEAL In3 gespreid betalen
- via Klarna achteraf betalen
- via Sepa overboeking
- via de Vorm & Leegte kunstkadobon
- of handmatig per bankoverschrijving vooraf
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alle online betalingen worden uitgevoerd via betaalprovider Mollie via een beveiligde verbinding.
Als je jouw bestelling pas wilt betalen nadat je het giclée ontvangen hebt, kun je kiezen voor Klarna achteraf betalen.
Ten tijde van de betaling wordt er een automatische kredietcheck uitgevoerd en als die klopt dan kun je meteen bestellen en hoef je pas te betalen nadat je jouw giclée ontvangen hebt. Je ontvangt daarvoor een aanvullende factuur van Klarna.
Let op! Als je voor Klarna hebt gekozen, maak je het geld niet aan ons over, maar rechtstreeks aan Klarna. De betaalinstructies daarvoor ontvang je in de mail die je van Klarna ontvangt.
Meer over het betalen met Klarna kun je lezen op de website van Klarna.
Als je jouw aankoop liever niet in één keer wilt betalen, maar verspreid over meerdere maanden, dan kun je kiezen voor In3 of Klarn. Je mag je bestelling dan in 3 gedeeltes betalen binnen een periode van 60 dagen.
Bij het afronden van je bestelling wordt er een automatische kredietcheck uitgevoerd en als die klopt dan kun je meteen bestellen.
- Bij In3 voldoe je de eerste termijn direct met het plaatsen van de bestelling en betaal je de tweede termijn binnen 30 dagen en de derde termijn binnen 60 dagen.
- Bij Klarna ontvang je de eerste termijnfactuur nadat je de bestelling in huis hebt en betaal je de volgende twee termijnen respectievelijk 30 en 60 dagen later.
Let op! Bij gespreid betalen dien je het geld niet aan ons over te maken, maar rechtstreeks aan de partij die je gekozen hebt bij afrekenen. Aanvullende betaalinstructies ontvang je in de mail of app van de desbetreffende partij.
Meer over het betalen met Klarna kun je lezen op de website van Klarna.
Meer over het betalen met In3 kun je lezen op de website van In3.
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Als je punten op je saldo hebt staan kun je deze inzetten om in te wisselen op het te betalen bedrag.
Zorg dat je ingelogd bent. Bij het afrekenen kun je dan aangeven hoeveel punten je wilt inwisselen. Iedere punt is 5 euro waard. Zie ook de uitgebreide informatie over het spaarsysteem.
SPAARSYSTEEM
AUTOMATISCH KORTING SPAREN VOOR JE VOLGENDE AANKOOP
Het spaarpuntensysteem van Vorm & Leegte is een vriendelijk gebaar naar al onze klanten, waarmee je korting voor een volgende bestelling spaart. En klant ben je al zodra je een aankoop gaat doen!
Het systeem werkt volstrekt automatisch en het enige wat je er voor hoeft te doen is een klantaccount aanmaken bij het afrekenen van je bestelling. De punten worden namelijk gekoppeld aan jouw account.
Je ontvangt een spaarpunt voor iedere 100 euro die je besteedt bij de aankoop van een artikel. Bestel je voor 420 euro, ontvang je dus 4 spaarpunten. Bestel je voor 75 euro, dan ontvang je niets.
De punten worden toegekend op het winkelwagentotaal. Dus lever je een kortingsbon in of maak je gebruik van eerder verzamelde spaarpunten dan worden die van het bedrag afgehaald en ontvang je punten voor het resterende bedrag.
Let op! Punten kunnen alleen maar toegekend worden als je een klantaccount hebt en ingelogd bent. Deze kun je eenvoudig aanmaken bij het afrekenen.
Elke spaarpunt is 5 euro waard.
Rekenvoorbeeld: Als je een aankoop  van 325 euro hebt gedaan, dan heb je daarvoor 3 spaarpunten ontvangen. De totaalwaarde van deze 3 punten is 15 euro.
Deze punten kan je echter niet meteen inwisselen, maar wel bij een volgende keer dat je gaat bestellen.
Je spaarpunten zijn onbeperkt geldig.
Je mag punten zolang laten staan als je wilt en kunt dus ook doorsparen. Je beslist altijd zelf wanneer het tijd is om ze in te wisselen.
Punten inwisselen doe je bij het afrekenen van je bestelling.
Zodra je ingelogd bent, wordt jouw beschikbare puntensaldo weergegeven op de afrekenpagina en kun je aangeven hoeveel punten je op jouw bestelling wilt inwisselen.
Deze kun je vinden in je account.
Je spaarpunten zijn persoonlijk en daarmee niet overdraagbaar aan iemand anders.
Deze kun je vinden in je account. Hier tref je jouw actuele beschikbare saldo en kun je ook terugvinden wanneer er punten zijn bijgeschreven of afgeschreven.
Bij retournering van een artikel worden de respectievelijke punten weer in mindering gebracht. Mocht er geen saldo meer beschikbaar zijn, dan wordt het corresponderende bedrag in mindering gebracht op de terugbetaling. Zie ook de uitgebreide informatie over verrekening met spaarpunten onder het kopje retouren.
KLANTACCOUNT
ALLES OVER HET KLANTACCOUNT
Met een account kun je:
- de status van je bestelling inzien
- de bestelgeschiedenis bekijken
- je spaarpuntensaldo inzien en hoe deze is opgebouwd
- spaarpunten inwisselen bij een volgende aankoop
- je wensenlijst blijft bewaard, zelfs als je je cookies wist of van computer wisselt
Zonder account heb je extra deze voordelen niet, maar ontvang je natuurlijk wel gewoon goede service!
Een account aanmaken kan op de volgende manieren:
- Meteen bij het afronden van je bestelling
- Handmatig vooraf of achteraf. Via deze pagina vind je de optie om zelf handmatig een account aan te maken.
Ja, je account bevindt zich achter een beveiligde verbinding op de website.
Je gegevens zijn alleen maar voor jou zichtbaar zolang je ingelogd bent. Vergeet dan ook niet om uit te loggen als je op een openbare computer werkt of je jouw apparaat deelt met anderen.
Geen probleem!
Als je niet ingelogd bent:
Ga naar mijn account en klik op de link wachtwoord vergeten. Je ontvangt dan een mail met instructies.
Als je wel ingelogd bent:
Ga naar mijn account en log eerst uit. Volg dan de stappen zoals hiervoor beschreven.
Stuur ons een bericht via het contactformulier met een verzoek tot verwijdering.
We verwijderen nooit zomaar, maar zullen je verzoek eerst verifiëren. Dit doen we middels:
- checken of het verzoek afkomstig is van hetzelfde mailadres als waar het account van is
- eventuele IP check
- telefonisch en/of per email contact met je opnemen, zodat we kunnen verifiëren aan de hand van vragen over je bestelgeschiedenis en adres of het inderdaad om jou gaat.
Bovenstaande stappen zijn helaas noodzakelijk, omdat anders een vreemde een verzoek zou kunnen indienen om jouw account te laten verwijderen.
FAVORIETENLIJST
TIPS VOOR HET GEBRUIK VAN DE WENSENLIJST
De favorietenlijst wordt automatisch aangemaakt zodra je op het hartje klikt dat bij een artikel staat of op de button 'maak favoriet' klikt.
Je kan je favorietenlijst vinden in het hoofdmenu bovenin. Klik op het hartsymbool naast de winkelwagen en je wordt naar de favorietenlijst geleid.
Je kan ook rechtstreeks vanuit je account naar de favorieten toe middels de link in het accountmenu.
Zowel op de categoriepagina's als op de productpagina's zie je een klein hartje. Zodra je daar op klikt wordt het artikel toegevoegd aan je favorietenlijst. Het hartje is nu volledig gevuld en op de productpagina zie je tevens de tekst 'favoriet gemaakt' verschijnen.
Ga naar de favorietenlijst en klik op het kruisje links van de afbeelding. Het betreffende artikel wordt nu uit de lijst verwijderd.
Hoe de favorietenlijst bewaard wordt hangt af van of je wel of niet een account hebt op deze website. Voor de verschillende situaties lees je hieronder de nadere details.
Favorietenlijst zonder account
De favorietenlijst wordt bewaard door middel van cookies. Dat betekent dat jouw computer onthoudt wat je op de lijst gezet hebt en met je volgende bezoek kun je de lijst weer opnieuw openen. Heb je echter cookies uitstaan of wis je ze met het afsluiten van de browser zul je de lijst kwijt zijn. Ook als je op meerdere apparaten met verschillende IP adressen de site bezoekt kan de lijst niet opgeroepen worden.
Dit probleem kun je oplossen door de favorietenlijst naar jezelf door te mailen via het mailicoontje onderaan jouw favorietenlijst. Het systeem maakt dan een uniek adres aan voor jouw lijst en met deze link kun je er ten alle tijde weer bij.
Favorietenlijst met account
De favorietenlijst is automatisch gekoppeld aan jouw account en je kunt er dus altijd bij en de lijst blijft net zo lang bewaard als je zelf wilt!
Let er wel op dat je ingelogd bent als je een artikel aan de lijst toevoegt, zodat het systeem weet dat het bij jou hoort!
Jazeker kan dat!
Dit is bijzonder handig als je anderen wilt laten weten wat je leuk vindt, of als je bijvoorbeeld met meerdere mensen iets moet uitkiezen.
Deelicoontjes
Onderaan de favorietenlijst vind je icoontjes om de lijst te delen.
Je kunt hem bijvoorbeeld aan iemand doormailen of via social media delen met een vriendengroep of familie. .
Privacy
En wees gerust... als je de lijst met anderen deelt zien deze mensen alleen de artikelen op je favorietenlijst en verder niets van je persoonlijke gegevens.
RETOURNEREN
ALLES WAT JE MOET WETEN VOOR ALS HET TOCH TEGENVALT...
Het kan natuurlijk voorkomen dat het tegenvalt en je jouw bestelling wilt retourneren.
In Nederland geldt een wettelijk vastgelegde zichttermijn van 14 werkdagen. Binnen deze termijn kun je de bestelling zonder opgave van redenen herroepen en de koop ongedaan maken. Dit recht is er niet voor maatwerk-opdrachten waarbij speciaal voor jou een aanpassing is gedaan op de standaarduitvoering. Zie hiervoor ook de bepalingen in de algemene voorwaarden.
Bij retour doorloop je de volgende stappen:
- Je laat ons via het contactformulier weten dat je een retour wilt aanmelden. Vermeld hierbij je bestelnummer en eventuele reden van retour.
 Mocht je liever jouw retouraanvraag per post willen sturen, dan kan je via deze link het herroepingsformulier downloaden en vervolgens aan ons opsturen.
- Vervolgens pak je de bestelling (of een deel daarvan) weer in (gebruik bij voorkeur het originele beschermings- en verpakkingsmateriaal). Zorg ervoor dat je het artikel zo inpakt, dat schade voorkomen wordt.
- Je zendt het dan binnen 14 dagen na de retourmelding terug aan:
 Vorm en Leegte, Zandwijk 4, 9354 VJ Zevenhuizen
- Je draagt zelf zorg voor het retourtransport. Indien het pakket te groot is om zelf te verzenden en het met speciaal vervoer terug moet, nemen we hiervoor contact met je op om een afspraak te maken tussen jou en de transporteur.
- De kosten van de retourzending zijn voor jezelf. Zorg ervoor dat het pakket voldoende gefrankeerd is om strafport te voorkomen.
Lees eventueel de algemene voorwaarden inzake retouren nog even door, voordat je een retourzending aanmeldt.
Woon je in de buurt en wil je - om bijvoorbeeld verzendkosten te besparen - het zelf graag terugbrengen, dan is dat mogelijk op afspraak.
Bel of mail me om een retourafspraak te maken.
Zodra de retour door ons is ontvangen, wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort. Dit recht is er niet als een artikel overduidelijk gebruikt is en/of niet in de oorspronkelijke staat terug is ontvangen. We zullen in dat geval contact met je opnemen om tot een overeenstemming te komen.
Terugbetalingen kun je in het algemeen binnen 3 werkdagen op je rekening verwachten.
Had je de aankoop met spaarpunten gedaan, dan wordt dit verrekend met het terugbetalingsbedrag.
Bij retournering wordt er een verrekening toegepast indien er spaarpunten op deze aankoop zijn ingewisseld of toegekend. Hoe dit verrekend wordt is afhankelijk van de situatie:
- Situatie 1 - Het betreft een retour waarvoor je reeds spaarpunten hebt ontvangen:
- Het aantal ontvangen punten wordt na retour weer verminderd op je saldo.
- Indien er geen spaarpuntensaldo meer aanwezig is omdat je al een vervolgaankoop hebt gedaan, wordt de waarde van de ontbrekende punten in mindering gebracht op de uitbetaling.
 
- Situatie 2 - Het betreft een retour betreft die je (deels) hebt betaald met spaarpunten:
- Voor het deel waarvoor je spaarpunten hebt gebruikt krijg je geen terugbetaling, maar het spaarpuntensaldo wordt weer opgehoogd met de gebruikte punten.
 
- Situatie 3 - Het betreft een retour waarop je zowel punten hebt ontvangen alsook punten op hebt ingewisseld
- De beide voorgaande regels worden nu gecombineerd.
 
KLACHTEN EN GARANTIE
OPLOSSINGEN EN SERVICE VOOR ALS ER IETS MIS GAAT
Voor de garantie is er een onderscheid tussen kleurechtheid en materiaalgebrek.
MATERIAALGEBREKEN
- Op omlijstingen en kunstwerken zit een standaard garantieperiode van twee jaar in geval van materiaalgebreken.
KLEURECHTHEID
- Op giclées (canvas en papier) wordt naast de standaard garantie ook 75 jaar kleurgarantie gegeven, bij gebruik binnenshuis onder normale omstandigheden.
- Op fine art canvas prints wordt eveneens 75 jaar kleurgarantie gegeven
- Op offset-druk en overige paper art wordt geen standaard kleurgarantie gegeven. Indien er wel een garantie op aanwezig is vind je dit in de beschrijving op de productpagina.
OVERIG
- Op afgeprijsde – en tweedehands artikelen wordt standaard geen garantie gegeven. Daar waar garantie wel van toepassing is, is dit vermeld in de productomschrijving.
Mocht er een gebrek zijn aan jouw kunstwerk of lijst die je niet meteen bij ontvangst hebt gezien of die later in de tijd zichtbaar is geworden, dan dien je dit zo spoedig mogelijk aan ons te melden en het artikel aan ons te retourneren. We zullen het vervolgens inspecteren en bepalen of het een materiaal- of fabricagefout is of dat het een defect is die door verkeerd gebruik is ontstaan. Indien het een gebrek betreft dat binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Als een artikel niet kan worden omgeruild of het nieuwe exemplaar vertoont eveneens gebreken, kun je de artikelen retourneren tegen restitutie van het volledige aankoopbedrag binnen de gestelde garantietermijn. In overleg is het ook mogelijk dat je het kunstwerk toch houdt en dan een gedeelte van het aankoopbedrag retour ontvangt.
Ja, we zijn aangesloten bij Webwinkelkeur.
- In eerste instantie meld je jouw klacht bij ons aan, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.
- Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
- Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Deze kun je hier inzien.
REVIEWS
ERVARINGEN VAN ANDERE KLANTEN
We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd en geverifieerd door WebwinkelKeur. Zij hebben maatregelen getroffen om de echtheid van de reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.
De reviews die via Google en Facebook geplaatst zijn kunnen helaas niet geverifiëerd worden. Indien wij een klant niet herkennen doordat er nooit een bestelling is geweest, geen contact is geweest en/of de klant nooit een bezoek aan onze lijstenmakerij heeft gebracht zullen wij dat in een opmerking er bij vermelden.
Om eerlijke en betrouwbare reviews te kunnen overleggen hanteren wij de volgende regels:
- Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews.
- Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven in ruil voor een review.
De reviews kun je hier nalezen.
Jazeker kan dat.
Ben je in de lijstenmakerij geweest en heb je een opdracht door ons laten uitvoeren of iets bij ons laten repareren, dan ben je welkom een review te plaatsen. Je kan dat doen op Webwinkelkeur, Google of Facebook.
Voor bestellingen die je in de webshop hebt geplaatst ontvang je automatisch een uitnodiging nadat je bestelling is afgerond.
